Budowa drogi S10: etap przygotowawczy przechodzi w realizację
Proces budowy drogi S10, łączącej Szczecin z Warszawą, przebiega sprawnie i coraz mocniej kieruje się ku etapowi konkretnych działań. Wyraźny postęp jest widoczny na terenie województwa zachodniopomorskiego, gdzie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) właśnie ogłosiła przetarg na budowę trzech odcinków drogi. W kolejnych planach są przetargi na kolejne odcinki. Odcinek Szczecin–Piła ma być gotowy do eksploatacji najpóźniej w 2028 roku.
Wiceminister infrastruktury, Marek Gróbarczyk, podczas ogłoszenia przetargów wyraził radość z faktu, że już niebawem możliwe będzie wyjechanie ze Szczecina w stronę Stargardu, a następnie w kierunku Suchania, Recza czy Kalisza Pomorskiego za pośrednictwem nowo wybudowanej drogi. Jak zaznaczył, to kolejny krok ku celowi, jakim jest połączenie Polski szeroko rozwiniętą siecią dróg szybkiego ruchu, co przyczyni się do rozwoju każdego regionu kraju, w tym Pomorza Zachodniego.
Planowana droga S10, łącząca Szczecin z Piłą, będzie dwujezdniową drogą ekspresową posiadającą po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przetargi na kolejne odcinki między Stargardem a Piłą mają zostać ogłoszone niebawem, podczas gdy część Szczecin Zdunowo–Stargard oraz obwodnica Wałcza już zostały ukończone.
Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału GDDKiA, podkreślił, że nowa droga ekspresowa S10 będzie omijała miejscowości leżące na trasie obecnej DK10, takie jak Suchań, Recz, Kalisz Pomorski i Mirosławiec. Trasa Szczecin–Piła zakończy się na węźle Piła Północ, którym S10 spotka się z S11. W planach jest także budowa jedenastu węzłów drogowych oraz pięciu par Miejsc Obsługi Podróżnych i dwóch Obwodów Utrzymania Drogi.
Droga ekspresowa S10 ma docelowo liczyć 410 kilometrów i połączy Szczecin z Warszawą poprzez Piłę, Bydgoszcz i Toruń. W innych województwach też trwają prace związane z realizacją kolejnych odcinków tej strategicznej dla kraju trasy.