Co w pozycjonowaniu liczy się najbardziej?
Pozycjonowanie to jedno z niewielu wysoce efektywnych działań marketingowych nastawionych w głównej mierze na działalności internetowe, jednak nie tylko. We współczesnym świecie opartym na e-commerce widoczność w sieci ma podstawowy wpływ na wysokość osiąganych dochodów. Nie można jednak także zapomnieć o sklepach stacjonarnych – w ich przypadku pozycjonowanie nosi nazwę lokalnego i obejmuje działania mające na celu rozpowszechnienie danego sklepu wśród klientów, którzy chcą dokonać zakupu stacjonarnie. Warto poznać zasady pozycjonowania oraz wartości, którymi należy się kierować podczas realizacji poszczególnych zadań.
Poznaj podstawy na temat pozycjonowania
Pozycjonowanie to szereg wieloetapowych działań, mających doprowadzić wybraną witrynę aż na sam szczyt wyników wyszukiwania Google. Proces ten, mimo jego ogromnego poziomu skomplikowania i dużej wiedzy wymaganej od pozycjonera, cechuje się rewelacyjną efektywnością, tym samym wypiera z rynku inne działania marketingowe. Każda świeża witryna znajduje się zazwyczaj na samym końcu listingu i nie generuje w ten sposób żadnego wartościowego ruchu. Warto to zmienić tak szybko, jak to możliwe.
Pozycję witryny oblicza autorski algorytm Google, który ocenia przydatność konkretnej podstrony pod kątem wybranej frazy kluczowej. Bierze on pod uwagę kilkaset czynników, które definiują przydatność naszej witryny WWW i to, czy jej zawartość spełniła oczekiwania internauty. Pozycjonowanie, a właściwie SEO – Search Engine Optimization, polega na dopasowaniu kodu źródłowego witryny do algorytmu Google.
Czy w pozycjonowaniu liczy się każdy szczegół?
Zdecydowanie tak! Pozycjonowanie to niezwykle trudny i wieloetapowy proces, którego przeprowadzenie jest uznawane nawet w środowisku pozycjonerów za bardzo trudne. Zespoły najlepszych specjalistów od marketingu muszą na bieżąco zmieniać pewne założenia kampanii i dopasowywać je do obecnej sytuacji na rynku. Szczególnie niebezpieczne jest naruszenie wytycznych Google. Jakiekolwiek naruszenia regulaminu mogą prowadzić do wielu nieprzyjemnych skutków. Najmniej dotkliwym jest, wbrew pozorom, znaczne obniżenie pozycji witryny w rankingu, a najbardziej uciążliwym – całkowite usunięcie całej domeny z listingu. W efekcie bardzo często okazuje się, że lepszym pomysłem będzie założenie nowej witryny zamiast próba odbudowy zaufania.
Pozycjonowanie lokalne – koszty, a efektywność
Pozycjonowanie lokalne na Szczecin jest przeznaczone dla właścicieli firm realizujących sprzedaż głównie stacjonarnie, którzy chcą zwiększyć widoczność swojego punktu handlowego lub usługowego „na miejscu” – czyli w tym przypadku w Szczecinie. W tym przypadku działania są nieco inne. Należy przede wszystkim założyć wizytówkę w Google Moja Firma i łączyć frazy kluczowe z lokalizacją. Dzięki temu wyszukiwarka Google będzie mogła pokazać Twoją witrynę potencjalnie zainteresowanemu klientowi ze Szczecina.
Pozycjonowanie to jedno z najbardziej efektywnych działań w sieci. Warto się na nie zdecydować i przeznaczyć na jego przeprowadzenie odpowiednie fundusze – większość z nich z pewnością zwróci się już po kilku miesiącach, a efekty będą pracować na Twoją korzyść jeszcze przez wiele lat.