Zakończenie budowy wiaduktów na trasie S3 między Świnoujściem a Dargobądzem
Szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zapowiedział niedawno ukończenie konstrukcji wiaduktów WE9 i WE10, które są integralnym elementem nowego odcinka drogi ekspresowej S3, biegnącego pomiędzy Świnoujściem a Dargobądzem. Wiadukty te mają za zadanie przeprowadzić S3 przez linie kolejowe oraz obecną trasę Drogi Krajowej nr 3 (dotyczy to wiaduktu WE9). Obecnie realizowane są tam zasypki.
Realizację 16-kilometrowego odcinka drogi S3, pomiędzy miejscowościami Dargobądz i Troszyn, podjęło konsorcjum firm: Polbud Pomorze, INTOP Szczecin, PRD Nowogard. Wartość tego kontraktu to 679,3 mln zł. Planowany termin finalizacji prac to II kwartał 2024 roku. Jest to jedna z dwóch części trasy S3, które są obecnie w procesie budowy. Drugi, nieco dłuższy odcinek o długości 17 km, biegnący od Świnoujścia do Dargobądza, jest tworzony przez firmę Polaqua. W tym przypadku wartość umowy wynosi 688,8 mln zł.
Odcinek drogi S3 od Świnoujścia do Troszyna będzie posiadał dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. W ramach obu kontraktów powstaną siedem węzłów drogowych – cztery na odcinku łączącym Świnoujście i Dargobądz oraz trzy na trasie z Dargobądza do Troszyna. Budowa tej dwujezdniowej trasy będzie wiązała się zarówno z przebudową istniejących, jak i budową nowych obiektów mostowych. W planach jest konstrukcja drugiego, bliźniaczego mostu łukowego na obwodnicy Wolina, a także drugiej estakady na obwodnicy Międzyzdrojów. Znaczące inwestycje przewiduje się również na przecięciu S3 z linią kolejową między Świnoujściem a Międzyzdrojami. Projekt obejmuje także budowę Miejsca Obsługi Podróżnych II kategorii, położonego na wschód od Dargobądza, oraz Obwodu Utrzymania w rejonie węzła Wolin Wschód.