Przebudowa siedmiu przystanków kolejowych

Przebudowa siedmiu przystanków kolejowych

W praktyce, roboty budowlane w ramach tej inwestycji mają być zakończone do końca II i III kwartału 2025 roku. Prace na liniach do Gryfina i Goleniowa zostaną ukończone do końca tego roku, a w Szczecinie Dąbiu i Szczecinie Zdrojach do końca 2024 roku. Wynika to z budowy mostu kolejowego nad Regalicą, który realizuje Wody Polskie. Ostateczne certyfikaty i dopuszczenia są oczekiwane do końca 2025 roku.

Prezes Bresch zapewnia, że współpraca z Centrum Unijnych Projektów Transportowych dała nam możliwość fazowania tego projektu i że nie ma obaw o to, że nie będziemy w stanie zakończyć prac w ramach nowego Krajowego Programu Kolejowego.

Trakcja, wykonawca prac, realizuje budowę 27 przystanków bądź stacji w ramach SKM. Aktualnie, na przystanku Szczecin Łasztownia prowadzone są prace dotyczące konstrukcji peronu nr 1, w tym budowę windy, która ułatwi dostęp do kolei ludziom o ograniczonej sprawności ruchowej. Po zakończeniu prac szalunkowych i zbrojeniowych oraz izolacji, Trakcja rozpocznie układanie płyt peronowych i nawierzchni.

Rozkład jazdy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej jest już znany. Kiedy planowane jest uruchomienie połączeń? Przygotowywany jest harmonogram, który pozwoli na wprowadzenie tego nowego transportu.