Pogoń Szczecin rozpoczyna współpracę z nowym partnerem głównym – Toyotą
Swój 2020 rok Pogoń Szczecin zakończyła rezygnując ze współpracy z Grupą Azoty, która do tego momentu pełniła rolę jej głównego sponsora. Po trzech latach poszukiwań, w 2023 roku, drużyna, która plasuje się na czwartym miejscu w PKO Ekstraklasie, ma na swoich koszulkach logotyp „Toyota”.
O nawiązaniu relacji pomiędzy Pogonią Szczecin a firmą „Toyota Kozłowski” poinformowano społeczność niedługo przed niedzielnym meczem PKO Ekstraklasy przeciwko Radomiakowi. Klub prowadził negocjacje z szeregiem ewentualnych sponsorów, a ostatecznie doszedł do porozumienia z lokalną firmą prowadzącą działalność gospodarczą przede wszystkim na terenie województwa zachodniopomorskiego.
„Dziś jest dla nas doniosły dzień. Po długotrwałym okresie Pogoń posiada ponownie głównego sponsora. Podczas pandemii COVID-19 wiele naszych rozmów kończyło się niepowodzeniem z różnorakich przyczyn” – wyjaśnia Jarosław Mroczek, prezes Pogoni Szczecin.
„Nasza relacja z Toyota Kozłowski jest już od jakiegoś czasu utrzymywana i stanowi wzór do naśladowania. Państwo Kozłowscy są wyjątkowo wrażliwi na potrzeby społeczności w Szczecinie. Cieszę się, że mogłem powitać tak fantastyczną firmę jako naszego głównego partnera” – dodaje Mroczek.
Podpisane porozumienie ma obowiązywać przez rok, lecz istnieje możliwość jego przedłużenia, jeżeli obie strony będą usatysfakcjonowane ze współpracy. Ma to pozwolić Pogoni na utrzymanie budżetu klubu i możliwość bardziej śmiałych decyzji na rynku transferowym.
„Jesteśmy szczęśliwi, że znaleźliśmy miejsce na froncie koszulki. Mamy nadzieję, że ta współpraca będzie się jeszcze bardziej rozwijała. Tak jak kibice, spodziewamy się od Pogoni dążenia do osiągnięcia równie ambitnych celów jak w poprzednich sezonach” – deklaruje Jan Kozłowski, prezes zarządu firmy.
Logo Toyota pojawiło się już wcześniej na koszulkach włoskiego klubu AS Roma oraz amerykańskich drużyn piłkarskich.