Szczecińskie rowery Bike_S już niedługo z większymi kołami
Koła nowych Bike_S w Szczecinie mają być większe niż do tej pory. Część osób uważa, że takie rozwiązanie będzie dyskryminujące dla niższych osób. Co więcej, operator, który do tej pory dostarczał rowery miejskie w Szczecinie zarzuca, że większe koła naruszają zasady uczciwej konkurencji.
Miejska spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne jeszcze w marcu ogłosiła przetarg na nowe rowery publiczne. Dostarczonych ma być łącznie 800 rowerów w trzech partiach. Najpierw 400, a później 200 i 200. Mają to być jednoślady IV generacji posiadające GPS i urządzenia, które będą chroniły je przed nieuprawnionym wypożyczeniem. Nowe pojazdy mają mieć koła o wielkości 28 cali. Do tej pory było to 26 cali.
Wady rowerów publicznych z dużymi kołami
Jeden z oferentów zwrócił uwagę na zapis o wielkości kół i poprosił o jego zmianę na wielkość 26-28. Jako argument podał fakt, że we wszystkich miastach w Polsce wielkość kół to 26 cali. Rowery z dużymi kołami mogą dyskryminować niskie osoby, dla których będą one zbyt duże. Zwrócił też uwagę, że takie rozwiązanie jest bezpieczniejsze. Większe koła powodują szybszą jazdę, a to może z kolei wpłynąć na bezpieczeństwo rowerzystów w ruchu drogowym. Dodatkowo, tak duże jednoślady będzie trudniej transportować pomiędzy stacjami. Niestety NiOL odpowiedziało, że nie zmieni zamówienia.
Korzystam i polecam wszystkim trochę ruchu ^_^