Podziemny parking w Szczecinie: zakończenie prac przesunięte na pierwszą połowę 2025 roku

Planuje się, że prace nad budową podziemnego parkingu w sercu Szczecina zostaną ukończone w pierwszej połowie 2025 roku. Jest to kolejne opóźnienie w realizacji tej inwestycji, która z niecierpliwością jest oczekiwana przez kierowców zamieszkujących śródmieście.
Zastępca prezydenta Szczecina, Michał Przepiera, wyjaśnia w odpowiedzi na interpelację radnego miejskiego Marka Duklanowskiego, że po zakończeniu prac i sporządzeniu odbioru końcowego można będzie zgromadzić wszystkie niezbędne dokumenty do uzyskania pozwolenia na użytkowanie nie tylko parkingu, ale również wszystkich innych powstałych w ramach tego projektu budynków.
W projekcie przewidziano łącznie 262 miejsca parkingowe. Jednocześnie jednak nie zarezerwowano miejsc dla żadnej konkretnej strony, w tym dla Szczecińskiego TBS, właściciela obiektu. Na chwilę obecną nie jest znane, ile wyniesie opłata za korzystanie z parkingu.
Michał Przepiera wyjaśnia, że zasady funkcjonowania parkingu są aktualnie opracowywane i zostaną udostępnione mieszkańcom po zakończeniu prac budowlanych. Warto przypomnieć, że w październiku ubiegłego roku prezes STBS Grażyna Szotkowska poinformowała o planach zarządzania parkingiem przez miejską spółkę Nieruchomości i Opłaty Lokalne na podobnych warunkach jak w Strefie Płatnego Parkowania.
Podziemny parking jest najdroższym i kluczowym elementem inwestycji śródmiejskiej, która polega na przebudowie całego kwartału ograniczonego ulicami Bohaterów Getta Warszawskiego, Bł. Królowej Jadwigi, Małkowskiego i Ks. Bogusława X. Szczecińskie TBS rozpoczęło prace w tym miejscu w czerwcu 2021 roku.
Całość inwestycji obejmuje budowę dwupoziomowego parkingu podziemnego na 262 miejsca, budynku mieszkalno-usługowego, żłobka oraz rozbudowę siedziby Szczecińskiego TBS. Ponadto w ramach Kwartału 36 zaplanowano stworzenie otwartych przestrzeni rekreacyjnych z dostępem od ulicy Małkowskiego oraz ulicy Bohaterów Getta Warszawskiego.
Początkowo koszt przebudowy Kwartału 36 szacowano na ponad 67,4 mln zł. Według informacji z października ubiegłego roku, podanej podczas wyjazdowej Komisji ds. Budownictwa i Mieszkalnictwa, kwota ta wzrosła do ponad 79 mln zł.
Projekt realizowany jest przez firmę Prime Construction na podstawie projektu przygotowanego przez Grupę Architektoniczną Domino ze Szczecina.