Nowa linia autobusowa w Szczecinie: połączenie z Fabryką Wody znalazło się w projekcie zmian budżetowych

Nowa linia autobusowa w Szczecinie: połączenie z Fabryką Wody znalazło się w projekcie zmian budżetowych

Niedoświadczone oko mogłoby przegapić ten punkt w najnowszym projekcie zmian budżetowych miasta. Mowa o wielokrotnie zapowiadanej reaktywacji autobusów pospiesznych linii A, które będą miały nową trasę przebiegającą obok Fabryki Wody.

Linia A ma powrócić na szczecińskie ulice 1 lipca, po przerwie trwającej ponad dwa i pół roku (od 9 listopada 2021). Jej trasa doznała znaczących modyfikacji. Zamiast obsługiwać Osiedle Bukowe, na którym teraz funkcjonuje linia B, autobusy linii A będą kursować z Osiedla Słonecznego do pętli Ludowej przy stoczni Gryfia.

Co więcej, dodatkowe zmiany dotkną część lewobrzeżną miasta. Autobusy po opuszczeniu placu Rodła skierują się w stronę Polic, a następnie z ulicy Sczanieckiej skręcą w ulicę 1 Maja, potem w Stalmacha i ruszą wzdłuż stoczni do pętli przy ulicy Ludowej. Wytyczona w ten sposób trasa ma ułatwić komunikację między prawobrzeżem a Fabryką Wody oraz fabryką Vestasa, która powstaje przy MSR Gryfia.

Na realizację tego zadania w budżecie miasta zarezerwowany ma zostać fundusz przekraczający 2,9 miliona złotych. „Przytoczona suma obejmuje okres od lipca do końca tego roku” – wyjaśnia Kacper Reszczyński, reprezentant ZDiTM.

Autobusy linii A nie funkcjonowały przez długi czas z powodu problemów finansowych miasta i braku kierowców. Odwrócenie tej sytuacji było jednak bardzo oczekiwane przez mieszkańców prawobrzeża.

„To jeden z najczęściej wysuwanych przez Was postulatów, nie tylko podczas kampanii wyborczej. Zawsze podkreślałem, że zrobimy wszystko, aby stopniowo zagęszczać siatkę połączeń. W przypadku tramwajów idzie nam nieźle, teraz przyszła pora na autobusy” – skomentował prezydent Piotr Krzystek pod koniec kwietnia.