Kolejny Moderus Beta trafia na szczecińskie tory

Kolejny Moderus Beta trafia na szczecińskie tory

Następny tramwaj produkcji Moderus Beta został dostarczony ze szczecińskiej fabryki do zajezdni Pogodno. Jest to model, w którym jedynie jeden segment jest niskopodłogowy, co mimo wszystko oferuje wyższy poziom komfortu w porównaniu z większością innych pojazdów w Szczecinie. W mieście tym jest to dziewiąty tramwaj tego typu i piąty, który jest zdolny do kursowania w obu kierunkach.

Te dwa najnowsze pojazdy miejskie (drugi ma dotrzeć do Szczecina w ciągu najbliższych tygodni) mają łączną wartość około 15,2 miliona złotych. Zamówione przez spółkę 'Tramwaje Szczecińskie’ pojazdy są dostarczane jako podwozia do składania, stąd na miejscu będą uzupełniane o brakujące elementy. Zakres umowy obejmuje „dostawę nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu tramwajów dwukierunkowych”. Po zamontowaniu biletomatów, systemu informacji dla pasażerów oraz wszystkich pozostałych elementów, rozpoczną się jazdy próbne; po ich zakończeniu tramwaje otrzymają niezbędne dokumenty do regularnej eksploatacji na trasach.

Te najnowsze dostawy są kolejnymi dwukierunkowymi tramwajami. Nie wymagają one tradycyjnej pętli do zmiany kierunku jazdy, dzięki kabinom na obu końcach i drzwiom po obu stronach. W praktyce, to rozwiązanie okazuje się bardzo użyteczne, na przykład podczas remontów lub skróconych tras. Taką możliwość wykorzystano po raz pierwszy podczas jednego z etapów prac w pobliżu pl. Zwycięstwa. Aktualnie, po likwidacji pętli Krzekowo, pojazdy te obsługują linię nr 5 i kursują na trasie Wawrzyniaka – Żołnierska, zmieniając kierunek jazdy na obu jej końcach. ©℗