Przedłużony termin składania ofert na poprawę warunków infrastrukturalnych w dzielnicy Północ w Szczecinie
Podczas analizy pierwszej serii pytań, związanych z przetargiem o nazwie „Poprawa warunków obsługi obszarów przemysłowych Gminy Miasto Szczecin poprzez wypełnienie luk w infrastrukturze drogowej dzielnicy Północ”, okazało się, że harmonogram wymaga korekty. Projekt ten, zawierający kolejny etap Trasy Północnej, będzie teraz dostępny do składania ofert aż do 13 września bieżącego roku.
Szczegółowo, projekt ten został rozdzielony na dwie części. Pierwsza koncentruje się na tworzeniu drogi służącej do obsługi terenów inwestycyjnych, znajdujących się w pobliżu ulic Stołczyńskiej i Skwarnej. Jest to również plan na stworzenie drogi dojazdowej do strefy przemysłowej oraz budowę technicznej infrastruktury.
Druga część obejmuje natomiast budowę Trasy Północnej oraz tworzenie połączenia drogowego pomiędzy obwodnicą Polic a Trasą Północną. Ten segment został dodatkowo podzielony na dwa etapy. W pierwszym z nich przewidziano budowę nowej ulicy, łączącej ul. Łączną z ul. Szosa Polska w Szczecinie. Drugi etap to plan połączenia drogowego między planowaną obwodnicą Polic a systemem dróg Gminy Miasto Szczecin, realizowany w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
Harmonogram realizacji zadania dla pierwszej części zakłada 26 miesięcy od momentu podpisania umowy. W pierwszym etapie drugiej części – 30 miesięcy od daty przekazania wykonawcy placu budowy, z tym zastrzeżeniem, że przekazanie placu budowy wykonawcy nastąpi po uzyskaniu przez zamawiającego ostatecznej lub prawomocnej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. W drugim etapie drugiej części – 30 miesięcy od daty zawarcia umowy.
Projekt jest nadzorowany przez spółkę Szczecińskie Inwestycje Miejskie i czerpie finansowanie ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.